| 1. Terapia logopedyczna – wady wymowy | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | wywołanie i utrwalenie prawidłowej artykulacji |
| Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
| 2. Terapia logopedyczna – opóźniony rozwój mowy | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | stymulowanie rozwoju mowy i języka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnej oraz językowej |
| Adresaci: | dzieci z opóźnionym rozwojem mowy |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
| 3. Terapia logopedyczna – jąkanie i giełkot | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | usunięcie lub złagodzenie objawów występujących w jąkaniu i giełkocie |
| Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
| 4. Terapia logopedyczna – mowa rozszczepowa | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | usprawnienie artykulacji umożliwiające komunikowanie się z otoczeniem, poprawa funkcjonowania językowego dziecka |
| Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
| 5. Terapia logopedyczna – zaburzenia słuchu | |
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | kształcenie percepcji mowy, rozwijanie sprawności językowych i komunikacyjnych |
| Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | Ewa Cieplińska |
| 6. Terapia logopedyczna – dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (autyzm, Zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, niedokształcenie mowy o typie afazji, mózgowe porażenie dziecięce, wady genetyczne) |
|
| Forma zajęć: | terapia indywidualna |
| Cel: | stymulacja rozwoju mowy i języka poprzez budowanie i rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej |
| Adresaci: | dzieci i młodzież w każdym wieku |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | do 45 minut |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia |
| Prowadzący: | logopedzi i neurologopedzi poradni |
| 7. Przesiewowe badanie narządów zmysłów przy użyciu „Platformy Badań Zmysłów” | |
| Forma zajęć: | badanie indywidualne |
| Cel: | wczesne wykluczenie zaburzeń wzroku, słuchu i mowy |
| Adresaci: | dzieci od 5 roku życia |
| Miejsce: | poradnia lub inna placówka |
| Czas trwania: | ok. 45 minut |
| Zasady kwalifikacji: | pisemne zgłoszenie od osób indywidualnych lub placówek do poradni |
| Prowadzący: | Anna Bazuła, Agnieszka Ługowska |
| 8. Terapia grupowa – jąkanie | |
| Forma zajęć: | ćwiczenia dla 2 osób – w grupie |
| Cel: | poznanie swoich trudności w mowie oraz sposobów radzenia sobie z jąkaniem w życiu codziennym |
| Adresaci: | dzieci i młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
| Miejsce: | poradnia |
| Czas trwania: | od 45 min . do 60 min. raz w miesiącu |
| Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
| Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie, po diagnozie kwalifikacyjnej |
| Prowadzący: | Maria Szajnowska |
