1. Grupa wsparcia po szkole dla rodziców i wychowawców | |
Forma zajęć: | warsztaty |
Cel: | wspieranie skutecznych oddziaływań wychowawczych |
Adresaci: | rodzice, nauczyciele, którzy ukończyli „Szkołę dla rodziców i wychowawców” |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 6 spotkań, raz w miesiącu |
Zasady kwalifikacji: | zapisy po warsztatach „Szkoła dla rodziców i wychowawców” – u prowadzących |
Prowadzący: | Bernadetta Kogut, Ewa Faliszek – Podgórska, Iwona Mielec, Elżbieta Wzorek, Monika Sęk, Maria Tarnopolska |
2. Grupa wsparcia dla rodziców z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | |
Forma zajęć: | spotkania grupowe i indywidualne |
Cel: | wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dotyczących dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Adresaci: | rodzice dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | w zależności od potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zgłoszenie do poradni |
Prowadzący: | Elżbieta Wzorek, Anna Ustjanowska |
3. Grupa wsparcia dla rodziców uczniów objętych kształceniem specjalnym | |
Forma zajęć: | grupa wsparcia |
Cel: | wspieranie rodziców/opiekunów prawnych w procesie doradczym wobec wyborów zawodowych młodzieży |
Adresaci: | Rodzice |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | według potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeby |
Zasady kwalifikacji: | wniosek rodzica złożony w sekretariacie poradni organizacja grupy po zebraniu zakładanej liczby zainteresowanych (max. 8 osób) |
Prowadzący: | Piotr Wolak, Karolina Zając – Feledyn |
4. Jak mogę pomóc swojemu dziecku w wyborze zawodu | |
Forma zajęć: | grupa wsparcia |
Cel: | uświadomienie rodzicom ich roli w decyzjach edukacyjno – zawodowych swoich dzieci |
Adresaci: | rodzice uczniów szkół gimnazjalnych i ponadpodstawowych |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 1,5 godziny zegarowej |
Częstotliwość: | raz w miesiącu |
Zasady kwalifikacji: | zgłoszenia do poradni |
Prowadzący: | Karolina Zając – Feledyn, Piotr Wolak |
5. Jak wspierać uczniów w planowaniu kariery zawodowej – praca z uczniem podejmującym decyzje zawodowe | |
Forma zajęć: | grupa wsparcia |
Cel: | wymiana doświadczeń i wsparcie w podejmowaniu działań doradczych |
Adresaci: | doradcy zawodowi, pedagodzy gimnazjów i szkół ponadpodstawowych |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 1,5 godziny zegarowej |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zaproszenie do udziału przez poradnię |
Prowadzący: | Karolina Zając-Feledyn, Piotr Wolak |
6. Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych (SPE) | |
Forma zajęć: | grupa wsparcia |
Cel: | wymiana doświadczeń i wsparcie działań szkoły |
Adresaci: | pedagodzy specjalni szkół i klas integracyjnych |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | 1,5 godziny zegarowej |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zaproszenie do udziału przez poradnię |
Prowadzący: | pedagodzy poradni |
7. Grupa wsparcia/warsztaty dla doradców zawodowych/nauczycieli/wychowawców | |
Forma zajęć: | grupa wsparcia |
Cel: | wspieranie doradców zawodowych/ nauczycieli/ wychowawców w procesie doradczym wobec wyborów zawodowych młodzieży, |
Adresaci: | doradcy zawodowi/nauczyciele/wychowawcy |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | według potrzeb |
Częstotliwość: | 2 razy w roku szkolnym |
Zasady kwalifikacji: | zaproszenie do udziału przez poradnię |
Prowadzący: | Karolina Zając-Feledyn |
8. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci 3, 4 i 5 – letnich | |
Forma zajęć: | spotkania w grupach 6 – 10 osobowych |
Cel: | wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów rozwojowych dotyczących dzieci 3, 4 i 5 – letnich |
Adresaci: | rodzice dzieci 3, 4 i 5 – letnich uczestniczących do tarnowskich przedszkoli |
Miejsce: | w przedszkolach, które dostarczą listę zainteresowanych rodziców |
Czas trwania: | cykl spotkań 1 – 2 razy w miesiącu; czas trwania pojedynczego spotkania: 60 minut |
Częstotliwość: | jeden cykl w danym przedszkolu w roku szkolnym; w ciągu jednego roku szkolnego grupy wsparcia mogą odbywać się w max. 4 przedszkolach |
Zasady kwalifikacji: | dostarczenie do sekretariatu poradni listy chętnych rodziców – min. 6 osób |
Prowadzący: | Ewa Faliszek – Podgórska |
9. Grupa wsparcia dla rodziców z dzieci z mutyzmem wybiórczym | |
Forma zajęć: | spotkania grupowe i indywidualne |
Cel: | wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dotyczących dzieci z mutyzmem wybiórczym, wymiana doświadczeń |
Adresaci: | rodzice dzieci z mutyzmem wybiórczym |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | w zależności od potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zgłoszenie do poradni |
Prowadzący: | Ewa Faliszek – Podgórska, Anna Bazuła |
10. Grupa wsparcia dla rodziców z dzieci z FAS | |
Forma zajęć: | spotkania grupowe i indywidualne |
Cel: | wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dotyczących dzieci z FAS, wymiana doświadczeń |
Adresaci: | rodzice dzieci z FAS |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | w zależności od potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zgłoszenie do poradni |
Prowadzący: | Ewa Faliszek – Podgórska, Agnieszka Strzesak |
11. Grupa wsparcia dla rodziców z dzieci powracających z zagranicy | |
Forma zajęć: | spotkania grupowe i indywidualne |
Cel: | wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dotyczących dzieci wracających z zagranicy, wymiana doświadczeń |
Adresaci: | rodzice dzieci powracających z zagranicy |
Miejsce: | Poradnia |
Czas trwania: | w zależności od potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie |
Prowadzący: | Maria Szajnowska, Jessica Trojak, Anna Urbańska-Galas |
12. Grupa wsparcia dla rodziców z dzieci jąkających się | |
Forma zajęć: | spotkania grupowe i indywidualne |
Cel: | wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dotyczących dzieci jąkających się |
Adresaci: | rodzice dzieci jąkających się |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | w zależności od potrzeb |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie |
Prowadzący: | Maria Szajnowska |
13. „Jestem mamą, tatą dziecka z niepełną sprawnością i co dalej…” – warsztaty dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju | |
Forma zajęć: | warsztaty |
Cel: | pomoc rodzicom w akceptacji dziecka, jako osoby niepełnosprawnej, postrzeganiu siebie jako „wystarczająco dobrych rodziców” |
Adresaci: | rodzice dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju |
Miejsce: | poradnia |
Czas trwania: | 1,5 godz. |
Częstotliwość: | w zależności od potrzeb |
Zasady kwalifikacji: | zapisy w sekretariacie |
Prowadzący: | Maria Tarnopolska, Ewa Cieplińska |