OFERTA PORADNI dla przedszkoli i szkół (dla uczniów, nauczycieli i rodziców) na rok szkolny 2022/2023
Zapotrzebowanie na przeprowadzenie zajęć i spotkań przez pracowników poradni w przedszkolach i szkołach można składać w sekretariacie poradni w formie pisemnej (druk do pobrania).
*BADANIA PRZESIEWOWE W PRZEDSZKOLACH
Badania psychologiczne i logopedyczne przeprowadzane na terenie przedszkoli – Ocena możliwości poznawczych – wstępna diagnoza gotowości szkolnej.
*ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
- Moja przyszłość zaczyna się dzisiaj – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, zainteresowania i predyspozycje zawodowe – zajęcia dla uczniów klas 7 i 8
- Efektywne uczenie się – warsztaty dla uczniów klas 4 – 8 szkół podstawowych oraz klas 1, 2 szkół ponadpodstawowych
- Mogę widzieć lepiej – program edukacyjno-profilaktyczny dla dzieci 5-6 –letnich
- Nie taki straszny stres – warsztaty radzenia sobie ze stresem – zajęcia dla ósmoklasistów i dla maturzystów
- Przemoc rówieśnicza, Agresja – zajęcia dla uczniów klas 4 – 6 szkół podstawowych
*SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH
- Specyficzne trudności w uczeniu się – dostosowanie wymagań
- Relacje rodzic-nauczyciel-uczeń
- Motywowanie uczniów do nauki i rozwoju
- Działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wydawane dokumenty, interpretacja zaleceń – w świetle przepisów prawa oświatowego
*PRELEKCJE DLA RODZICÓW/NAUCZYCIELI/WYCHOWAWCÓW
- Zespół Aspergera. Jak pracować z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ,Wczesne objawy autyzmu
- Złość u dzieci – co możemy zrobić z trudnymi emocjami
- Mutyzm wybiórczy – objawy, diagnoza, postepowanie terapeutyczne w przedszkolu i w szkole
- Stymulowanie/kształtowanie/wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
- FAS jako zaburzenie neurorozwojowe – charakterystyka zaburzenia i zachowania dziecka w szkole i w przedszkolu
- Wsparcie uczniów powracających z zagranicy
- Ryzyko dysleksji rozwojowej – diagnoza i co dalej?
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci. Skuteczne oddziaływania wychowawcze
- Gotowość szkolna – wspomaganie rozwoju dziecka w kontekście rozpoczęcia nauki w szkole